-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:2523 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:16

داروين چه كسي بود و چه نظريه اي داشت ؟

داروين طبيعي دان انگليسي بود كه در يك خانواده مذهبي به دنيا آمده بود. به اصرار پدرش ابتدابه تحصيل علوم ديني پرداخت , اما به خاطر عشق و علاقه اي كه به علوم طبيعي داشت وارد اين رشته شد ومدت ها عمر خود را در اين دشته صرف كرد و براي تكميل تحقيقات خويش در رشته مذكور سفرهاي فراواني كرد تا بالأخره فرضيه معروف خود را اعلان كرد كه امروزه . ايشان معتقد بودند كه اساس همه موجودات (اعم از نباتات , حيوانات و انسا) يك چيز به نام تك سلول يا تك ياخته بوده است و بعد طبق قوانين طبيعي در مسير كمال , دو رشته شده ; رشته اي گياه و درخت و رشته ديگر جانورشده است .جانور هم از مرتبه پست نخستين مراحلي چند از قبيل : صدف , اسفنج و مرجان را پيموده است كه به گياه بيش تر شباهت دارد تا به جانور, سپس از مرتهب حشرات گذشته و استخوان دار شد و به صورت جانوارني مثل : ماهي , مار, سوسمار و حتي پرندگان در آمد و سرانجام پستان دار گرديد و اواع چهارپايان مثل :سگ و گربه و فيل و ميمون ةور كردند; آن گاه ميمون به تكامل خودادامه داد. تا به شكل اسنان يك موجودعاقل و كامل در آمد(1).

داروين با اين خود شخصاً معتقد به خدا و مذهب بود مي گويند: در لحظات احتضار, كتاب مقدس را به سينه چسبانيده بودو خود بارها در نوشته هايش ايمان خويش به خدا را اعلان كرده , اما در عين نظريه اش سروصدايي ايجاد كرد و صد در صد ضد خدا و مذهب معرفي شد, چون در مغرب زمين دين انديشه وجود دشاته كه لازمه اين كه جهان به وسيله خداوند به وجود آمده باشد اين است كه هر نوعي او انواع موجودات , جداگانه و به طور دفعي افريده شده باشند و هييچ گونه تغيير و تبدلي در انواع پديده نشده باشد; بنابراين وقتي ديدند برحسب تحقيقات داروين , خلقت موجودات به صورت دفعي نيست بلكه به نحو تدريجي است گفتند: خدا ومذهب و همه ساختگي است و واقعيتي ندارد(2).

پاسخ هاي مختلفي به برداشت هاي غير منطقي از فرضيه داروين داده شده كه به بعضي اشاره مي كنيم :

1 چه كسي گفته كه خدا پرستان وقتي اين جهان را مخلق خدا مي دانند كه به صورت دفعي آفريه شده باشد; خير آن ها معتقد به خدا هستند, خواه جهان به صورت دفعي آفريده شده باشد و خواه تدريجي .

2 گفته داروين در حد يك فرضيه است نه نظريه و فرضيه آن قدر اهميت ندارد كه بتوان روي آن مانور داد وبه جنگ مذهب وكتابه هاي مذهبي رفت .

3 بر فض كه نظريه باشد و خلقت جهان به صورت دفعي باشد, اين كار نه اين كه منافات باوجود خدا دارد,بلكه وجود او را محكم تر مي كند, زيرا نشان مي دهد كه موجود دانا وتوانايي براي خلقت موجود عاقلي به نام انسان , ابتدا موجود و غير عاقلي به نام تك سلول آفريد و طي ساليان دراز آن را رشد داده و به كمال رسانده ونگذاشته از مسير منحرف شود و بالأخره خود را به صورت انسان نشان داده است .(3)

(پـاورقي 1ـ برداشت از فرهنگ معين , ج 5 قسمت اعلام , ماده و دايرة المعارف نو, تاليف عبدالحسين سعيديان , ج 2 ص 1874

(پـاورقي 2 برداشت از مجموعه آثار شهيد مطهري , ج 1 ص 513 كتاب علل گرايش به ما و ديگري .

(پـاورقي 3 برداشت از كتاب جهان بيني اسلامي (توحيد) از كتب درسي مراكز تربيت معلم .

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.